23-09-2016

PROYECTO BILINGÜE

¿Qué es y cómo se organiza?

Es un proyecto de la Comunidad de Madrid cuya finalidad es mejorar las capacidades del alumnado en Lengua Inglesa para poder afrontar los retos del mundo globalizado en las mejores condiciones para lograr el éxito.

El IES San Cristóbal de los Ángeles ha implantado para este curso  2016/2017 el Proyecto Bilingüe  en sus dos modalidades : SECCIÓN BILINGÜE y PROGRAMA BILINGÜE. En ambas modalidades se imparten cinco horas de inglés semanales, dos más que en los institutos no bilingües.

El alumnado podrá ser matriculado en la Sección si viene propuesto desde un colegio público bilingüe de la Comunidad de Madrid (según las pruebas de inglés que realizan en 6º de Primaria), o si acredita estar en posesión de un nivel B1 (PET) del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas, en caso de proceder de otros centros.

En la Sección se imparten 5 horas de Inglés Avanzado a la semana, además de las asignaturas de  Biología y Geología, Geografía e Historia, Educación Física y  tutoría.

Por su parte, los estudios en el Programa  ven incrementado el número de horas de inglés a 5 semanales, además de impartirse también en Inglés la asignatura de Educación Física.

What is it and How is it organised?

It’s a project run by the Madrid Autonomous Regional Government whose main goal is to improve students’ aptitude in the English Language with a view to providing them with skills which will allow them to cope with an ever more globalised world, thus ensuring students’ success.

For the first time, this present school year 2016-17  will see our first year students   included in the bilingual Project with subjects being taught both in English and Spanish.  The amount to which children learn such subjects, either in English or Spanish, is dictated by law and is divided into two branches:  Section and Programme.

Once a student has been given a place in first year in the school, they must have come directly from a state bilingual primary school and have at least an A2 according to the Common European Framework of References for Languages to be able to be enrolled in Section. If a student applies from an independent school or non-bilingual state primary school then they must possess level B1 on the Common European Framework of References for Languages scale in order to enter in Section.

In Section, students receive 5 hours a week of English Language and Literature classes as well as Guidance and these  subjects:  Biology and Geology, Geography and History and Physical Education.

Students in Programme also receive 5 hours of English, although this does not include the literature content. They also receive in English Physical Education.